Belangrijke elementen op je homepagina

3 Belangrijke elementen op je Homepagina

Belangrijke elementen op je homepagina

Laat de gezondheid van je website checken!

Wat zijn belangrijke elementen op je homepagina?

Best lastig om dat te bepalen wat belangrijke elementen op je homepagina zijn. Inmiddels heb ik zoveel kennis vergaart over onlinecommunicatie dat ik bijna in de valkuil stap waarvan ik zeg dat jij er niet in moet stappen!

Teveel vertellen

Ik wil je alles vertellen. Omdat ik het zo leuk vind als jouw business gaat groeien door de tips die ik je geef. Maar als ik je alles vertel dan haak je af. Dat is namelijk veel te veel!
Breng structuur in je webteksten.

Dwing jezelf tot een keuze

Ik deel met jou mijn drie belangrijkste elementen op de homepagina. De homepagina is nog steeds de pagina waar de meeste bezoekers op binnenkomen. Je wilt natuurlijk dat je bezoeker zich welkom voelt en dat hij of zij blijft. Hoe doe je dat?

Wat zijn belangrijke elementen op je Homepagina?

Oke, omdat ik het niet kan laten toch een opsomming van belangrijke elementen op je homepagina die de conversie van je website te verhogen.

  • Een goede huisstijl
  • Een doel
  • Een headline die je niet kan ontwijken
  • SEO
  • Visuele aspecten
  • Bewegend beeld
  • Een call-to-action
  • Een goede mobiele weergave
  • Een snelle laadtijd
  • Belangrijkste informatie boven de vouwlijn
  • Facebookpixel
  • Wegnemen van bezwaren
  • Tagline
  • Referenties
  • Wijs de weg
  • Toegevoegde waarde benoemen
  • Wie ben jij?
  • Helder lettertype
  • Goed contrast achtergrond/tekst
  • Webteksten
  • Zoekfunctie

 

Mijn top drie van belangrijke elementen op je homepagina

 

1. Doel van je website

Dit is toch echt het allerbelangrijkste voordat je een website gaat inrichten. Wat is je doel? Wat wil je bereiken? Bij wie? En waarom? Als je dit niet goed hebt uitgewerkt stop dan direct met je werkzaamheden aan je website!
Ga aan de slag met je identiteit, je imago, je doelen en doelgroep(en). Als je wilt kan ik je daarbij helpen of je volgt mijn onlinetraining (binnenkort online).
Zonder doel ga je schieten met hagel, je zult af en toe wel raak schieten maar echt succesvol ga je niet worden.

2. Zeg direct wat je doet en voor wie

Als je mijn 1e belangrijke element hebt uitgewerkt zorg dan dat je dit zo helder mogelijk weergeeft op je website. Wat kunnen bezoekers bij je doen en voor wie is je aanbod bestemd? Bekijk mijn artikel over de tagline om te weten waarom dat zo belangrijk is.

3. Webteksten

Zonder webteksten kun je geen boodschap overbrengen. Zorg ervoor dat je niet te veel tekst op je homepagina zet. Maar te weinig tekst is ook niet slim want je wilt natuurlijk wel helder krijgen waarom ze bij jou op het juiste adres zijn. Zorg er daarom voor dat je webteksten goed zijn ingedeeld om je lezer niet kwijt te raken.
Bovendien heeft Google tekst nodig om je website goed te kunnen indexeren. Door een duidelijke navigatie en goede webteksten help je je bezoeker een beslissing te nemen. Bedenk dat veel bezoekers een koopintentie hebben! Jij moet alleen voor zorgen dat ze ook daadwerkelijk met je in contact komen zodat jij ze kan helpen de juiste beslissing te nemen.

Kiezen is moeilijk

Ik vind kiezen soms best moeilijk? Jij ook? Wat zou jouw top drie zijn en waarom?

Gezondheidscheck!

Wil je weten of je website gezond is? Wil je inzicht in welke kleine veranderingen mega impact kunnen hebben op je omzet?

Laat dan nu je website checken.

 

Check >

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *