Hoe bereik je een Expertstatus?

Expert 3

Wil jij een Expertstatus krijgen? Weet jij wat je moet doen om een Expertstatus te creëren? Doe jij de juiste dingen?

Wat is een Expertstatus?

Jij bent een expert in datgene wat jij doet. Anders deed je het niet. Jij weet hoe jij jouw klanten kunt bedienen en jij weet precies wat ze nodig hebben. Waarschijnlijk zelfs beter dan dat je klanten dat zelf weten.

Maar ook al ben jij een expert in datgene wat jij doet, daarmee heb je nog geen Expertstatus. Een Expertstatus gaat over hoe anderen jou zien!

Valse bescheidenheid

Veel ondernemers die ik spreek hebben last van valse bescheidenheid. Ze zijn een kei in wat ze doen, maar vinden dat heel normaal!
‘Wat heb ik nou te vertellen wat een ander niet weet?’
Herken je dat?
Ik noem dat valse bescheidenheid. Een bescheidenheid die niets voor je doet! Een bescheidenheid die je niet helpt aan een Expertstatus.

Expertstatus

Hoog van de toren blazen

Ik hoor je al denken: “Moet ik dan hoog van de toren blazen?”
Ja!
Wat is de vertaling van 'Hoog van de toren blazen?'

Het grootste woord willen hebben, opscheppen

Ik bedoel het dus niet spreekwoordelijk, maar letterlijk! Ga in het licht staan! Laat jezelf zien! Zeg wat je te bieden hebt. Ga die toren op en roep het uit! (Oke, toch een beetje spreekwoordelijk in dit geval ;))

Zeggen wat je doet en laten zien waar jij mee kunt helpen is niet hetzelfde als opscheppen!

Blaaskaak

Ik ken ze ook hoor, de blaaskaken. Veel bla bla en er komt maar weinig inhouderlijks uit hun mond. Van die ondernemers die zeggen dat ze veel kunnen (het liefst met moeilijke woorden) maar daadwerkelijk niet veel bereiken maar dat goed kunnen verbloemen door slimme acties of afleidingen.
Daar prikken wij toch zo doorheen?

Dat raad ik je dus NIET aan!

Persoonlijk moet ik om dit soort mensen altijd een beetje lachen maar tegelijkertijd zitten ze compleet in mijn allergie. Ik ben meer van hard werken, doen wat je zegt en zeggen wat je doet.
Aan grote ego’s heb ik niet zoveel.

Wat dan wel?

De blaaskaken onder ons zijn vooral gericht op zichzelf. Ik adviseer jou juist om je te richten op de ander. En dan vooral op jouw favoriete klant.
Wat willen jouw potentiele klanten van je weten?
Wat kan jij voor hen betekenen?
Welke problemen kan jij oplossen.
En vooral hoe doe je dat dan?
Ben niet bang dat je alle kennis weggeeft, maar gebruik die kennis om klanten te werven.

Zeg nou eerlijk, jij legt jouw problemen toch ook liever in handen van een Expert?

Wat draagt bij aan je Expertstatus?

Lef
Nichemarketing
Een uitgedachte strategie
Een goede website
Goede webteksten
Waardevolle blogartikelen
• Ambassadeurs/ netwerk
Social media
• Betrokkenheid
Delen
• Authenticiteit
• Nieuwsbrieven

Meer info

Laat je onzekerheid thuis en zet jezelf in het licht.
Jij bent de Expert!

Wil je meer weten blijf me dan volgen of neem contact met mij op. Ik help je graag!

Neem contact met mij op

Delen magShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page

Laat een reactie achter