Bloggen en social media

Je website is je basisstation.

Via de inhoud van je website (content) trek je bezoekers naar je website. Dit doe je door de juiste zoekwoorden te gebruiken en je tekst goed in te delen. Social media kun je inzetten om trafic naar je website te genereren. Daarna ga je je trafic analyseren en je acties bijsturen. Maar hoe zit het nu met bloggen en social media?

Social media

Je activiteiten op social media zijn steeds belangrijker voor de ranking van je website. Internetmarketing werkt tweeledig. Door het schrijven van bloggen

  • deel je je kennis en werk je aan je status van expert. Je laat weten dat jij de meest geschikte partij bent om de opdracht te klaren omdat je weet waar je het over hebt.
  • werk je aan je ranking van je website zodat je ook via de Google zoekmachine goed gevonden wordt.

Het schrijven van bloggen is de perfecte manier om activiteiten op social media te organiseren.

bloggen

Wat doe je met je bloggen?

Ik krijg vaak de vraag, waar moet ik over schrijven, en waar plaats ik wat op social media? Als jij je dat ook afvraagt kan onderstaand lijstje je misschien op weg helpen.

Website –schrijven van een blog 1x per maand op een vaste dag. Bijvoorbeeld elke tweede woensdag van de maand. Nieuwe content op je website houdt je website in beweging. Hoe meer je nieuwe content plaatst, des te succesvoller zul je zijn.
Nieuwsbrief-Je blog samenvatten in een nieuwsbrief en een banaan (call-to-action) toevoegen. Via de nieuwsbrief attendeer je je volgers dat er weer nieuwe informatie staat op je website.
Google+-Activiteiten op Google+ geven voor Google extra waarde aan de ranking van je website. Als je je blog meteen deelt op Google+ word je ook herkend als 1e eigenaar. Als anderen dan je blog gaan kopiëren, krijg jij geen strafpunten maar dan zijn de strafpunten voor de gebruiker van jouw content. Jij bent immers erkend als 1e eigenaar.
Twitter-Twitter is een mooie tool om in gesprek te gaan met je prospects. Zoek je doelgroepen op en geef ze advies zonder iets terug te verwachten. Geef je kennis weg zonder bang te zijn dat de ander ermee aan de haal gaat. Uiteindelijk word jij gezien als expert. Twitter is effectief bij 6 Twitterberichtjes per dag. Meer mag, zolang je maar niet alleen maar zendt maar juist de interactie aangaat. Je deelt regelmatig je bloggen via Twitter. Dat mogen herhalingen zijn. De tijdlijn van Twitter is zo snel dat het denkbaar is dat je berichtje niet door iedere volger wordt gezien. Bij herhaling misschien wel.
Facebook-Delen van je eigen content maar ook content van anderen die interessant kunnen zijn voor je doelgroep. Het wordt een soort naslagwerk voor je volgers. Plus een stukje herkenning van je business en van de product. 1x delen van je blog. Meerdere berichtjes per dag plaatsen is niet storend zolang het maar nieuwe content betreft en het niet teveel achter elkaar is.
LinkedIn-Een linkedIn profiel is noodzakelijk voor herkenbaarheid bij professionals. Maar zeker ook om je gesprekspartners tijdens een netwerk aan je te laten linken. Zo groeit je netwerk. Ook voor LinkedIn geldt dat activiteiten op linkedInd extra waarde geeft aan je ranking.

Hulp bij bloggen

Ik heb weer ruimte om jou te helpen. Bel of mail mij en ik help ik jou je omzet te laten groeien. 06-30490522 / jolanda@landjetekst.nl 

‘Jolanda verdiept zich echt in wat haar klanten doen en begrijpt de boodschap die ik over wil brengen. Van ieder onderwerp maakt zij voor mij een duidelijk en leesbaar Blog. De reacties van mijn lezers zijn erg enthousiast en regelmatig worden er naar aanleiding van een Blog nieuwe afspraken gemaakt.’

Denise van Shiatsu Tera

bloggen

Delen magShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn3Email this to someonePrint this page

Laat een reactie achter