Checklist Website

checklist website

Ik snap het. Echt! Je wilt weten of je website scoort, maar je hebt geen zin om alle blogs te lezen die ik er al eerder over geschreven heb. Je hebt daar simpelweg geen tijd voor.

Vandaar dat ik een Checklist Website heb gemaakt. Dan kan jij aan de hand van deze checklist  bekijken of je website een beetje voldoet aan de wensen van deze tijd.

Loop de 10 punten van de Checklist Website na:

1. Heb je een mobiele website?

Bekijk je website op je mobiel. Als je de tekst kunt lezen zonder in te zoemen of een loop te gebruiken, dan zit je redelijk veilig.

2. Heb je een duidelijke tagline op je website?

Als je binnenkomt op je website kan je dan binnen twee seconde lezen wat je doet? (Laat dat iemand beoordelen die niet bekend is met je product of dienst)

3. Zijn de afbeeldingen een toegevoegde waarde?

Afbeeldingen zijn zeer succesvol, mits ze vertellen wat je doet, en niet voor verwarring zorgen.

4. Heb je een duidelijk doel met je indeling?

Ga eens op een afstandje staan kijken naar je website. Knijp je ogen een beetje dicht. Welk deel van je website trekt je aandacht? Is dat de bedoeling? Wat is je doel?

5. Kunnen bezoekers wat doen?

Heb je een duidelijke banaan op je website?

6. Heb je klikpaden aangelegd?

Help je je bezoekers om door je website te surfen, of laat je ze een beetje zwemmen?

7. Bied je genoeg kennis aan?

Laat jij voldoende zien dat je er verstand van hebt door je kennis te delen.

8. Plaats je regelmatig nieuwe content op je website?

Content is King. Kunnen bezoekers gemakkelijk je tekst scannen?
Voldoende tussenkopjes, eventueel wat vetwoorden en niet te veel tekst per alinea.

9 . Maak jij contact?

Probeer je de bezoeker aan je binden door bijvoorbeeld iets gratis aan te bieden, in ruil voor een e-mailadres? Contactgegevens zijn de basis van je communicatie.

10 . Heb je social media geïntegreerd?

Een goede website is interactief en gekoppeld met social media kanalen. Denk ook aan de deelknoppen.

 

SEO

Het is een beetje kort door de bocht, maar als je aan deze 10 punten voldoet, kun je zeggen dat je een website hebt die scoort. Vergeet niet te werken aan je SEO ofwel zoekmachineoptimalisatie, want je hebt niets aan een scorende website, als je geen bezoekers krijgt.

 

Nooit meer ruzie met je webteksten

Schrijf je in voor een van de cursusen van LandJeTekst om je te helpen met je webteksten.  Ik merk dat veel ondernemers het schrijven van webteksten lastig vinden. Dit kun je natuurlijk voor een groot deel uitbesteden.

Maar hoe fijn zou het zijn als je met een paar handige tips je eigen vindbare webteksten kunt schrijven?

Ben je geïnteresseerd?

Kennis delen

Heb jij nog toevoegingen op deze checklist? Graag! Deel jouw kennis over conversieoptimalisatie onder dit blog. Alvast bedankt.

Agenda

UITGELICHT:

Bekijk de agenda of er iets voor je bij zit.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *