Ben jij ook zo dol op chocola? Ik ging naar een vrouwennetwerk waar je na afloop een Goodiebag mee naar huis kreeg. Leuk! Ik kreeg de uitnodiging om iets in de Goodiebag te doen. Ik vind het zelf altijd leuk om een Goodiebag te krijgen waar meer inzit dan alleen reclame dus ging dus ging ik op zoek naar een leuk presentje voor mijn medenetwerkers.
Ik vroeg me af. Wat wil ik het liefst in een Goodiebag vinden? Chocola natuurlijk!
Chocola
Chocola is verleidelijk, lekker en voldoet aan een behoefte als niets anders meer helpt. Een beter presentje kan ik niet bedenken. Jij wel?
Chocola is voor vrouwen wat duct tape is voor mannen, je lost er alles mee op
De verleiding van chocolade
Wat is dat toch met chocola? Wat maakt chocola toch zo verleidelijk? Het is gewoon onweerstaanbaar. De geur, de textuur het smelten in je mond en dan de verrukkelijke sensatie die daarop volgt. We vergeten direct dat het op onze heupen terugkomt en we kunnen heel gemakkelijk allerlei redenen verzinnen waarom we aan de verleiding moeten toegeven.
Onderschat nooit
de kracht van chocolade.
Rick Drew
Maak chocola van je website
We beslissen op gevoel dat we de chocola echt nodig hebben en redeneren pas achteraf waarom we die beslissing hebben genomen. Zo werkt dat ook met aanbod op je website. Tijd om een beetje chocola toe te voegen aan je website.
De verpakking
Als we in de supermarkt voorbij het chocoladeschap lopen, roept er altijd een bepaalde reep onze aandacht. De tekst, de kleur of de foto op de verpakking. Of we worden nieuwsgierig naar de inhoud van de bonbondoos. Welke smaken zullen erin zitten? De verleiding om er één te proeven bij het openmaken van de doos is bijna niet meer te stoppen.
Het leven is als een doos chocoladebonbons …
je weet nooit zeker wat er allemaal in zit.
Winston Groom
Hoe krijg je dat voor elkaar met je website?
Verdiep je eens goed in je (potentiële) klant. Wat zijn punten waarop je doelgroep geen weerstand kan bieden? Is het gemak? Gebrek aan kennis? Gebrek aan tijd? Alles zelf willen doen? Probeer de behoefte te vertalen voor je klanten. Verpak die behoefte in een passende verpakking met beeld en tekst. Probeer het reptielbrein te raken.
Aandachttrekker
Persoonlijk ben ik erg impulsief. Spreekt mij iets aan, dan kom ik direct in actie. Maar dat zegt niet dat ik gemakkelijk te overtuigen ben ;). Het is belangrijk om onder de aandacht te blijven van je (potentiële) klant.
Zorg dat je doelgroep weet wat jij aanbiedt en blijf ze verwennen met aantrekkelijke content. Uiteindelijk zullen ze overtuigd zijn van jouw kracht. En nieuwe content is ook nog eens goed voor de vindbaarheid van je website.
Ben eens eerlijk: Krijg jij een behoefte aan chocola en ren je naar de winkel om een chocoladereep te kopen? Of weet je dat die chocoladereep op je ligt te wachten in de kast en groeit je behoefte met elk moment dat je de reep ziet?
In om het even welk assortiment van koekjes
worden de chocoladekoekjes het eerst opgegeten.
Des MacHale
Genieten
Wanneer je toegeeft aan je behoefte aan chocolade geniet er dan ook van! Ben je bewust van de geur, voel hoe de chocolade op je tong smelt en ervaar hoe de chocolade een smaakexplosie veroorzaakt. Voel wat het met je lichaam doet en lach.
Mijn klachten zijn nooit zo erg
dat chocola ze niet kan verhelpen.
Dat is wat jij je klanten ook wil aanbieden op je website. Als je ze hebt kunnen verleiden een bezoekje te brengen aan je website, houdt die aandacht dan vast. Laat je bezoekers genieten!
- Maak informatie gemakkelijk toegankelijk.
- Wijs ze de weg.
- Geef, geef en geef.
- Geef genoeg opties om te gaan doen op je website.
- Geef ze een cadeautje in ruil voor een mailadres, zodat je ze kunt blijven verwennen.
- Bied in hapklare porties je informatie aan
Weg schuldgevoel
Tja, en dan kijk je naar een lege wikkel van je chocoladereep. Oeps, helemaal op! Dat was niet de bedoeling. Nu begint het schuldgevoel. Was dit de beste beslissing?
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat je een schuldgevoel hebt omdat je geniet. Je bent veel mooier als je geniet van het leven. Daar kunnen een paar kilootjes echt niet tegenop! Maar goed dat is een andere discussie.
Je kunt geven zonder lief te hebben,
maar je kunt niet liefhebben zonder te geven,
en het geven van chocolade
is het liefste dat je kunt doen.
Terug naar je website. Je wilt natuurlijk niet dat je product of dienst wordt afgenomen en dat je kopers daarna spijt krijgen! Geef bij de opdrachtbevestiging nog een compliment, geef meer dan dat de kopers kopen en blijf je klanten verwennen. Dit doe je door een leuk bevestigingsmailtje na aanmelding. Houd het persoonlijk. Vermijd standaardzinnen als:
Uw aankoop is bevestigd. Bedankt voor uw aankopen. Na betaling worden de producten bij u afgeleverd.
Het verkoopteam
Kies dan eerder voor:
Te gek! Het product dat je hebt gekozen is op voorraad. Je zult er veel plezier aan beleven. In de bijlage vind je de rekening. Als de betaling binnen is gaan we direct de weg op om je pakketje te bezorgen. Jij krijgt van ons bericht als we zijn vertrokken.
Heb je nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. Er staat een heel team voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
Jolanda Damsma
verkoopleider
Twijfel je?
Een gedachte moet zelfs voor een intelligente vrouw
net als haar dagelijkse chocolademelk zijn:Snel, luchtig, lekker en niet te dik.
Bernadette Jouvin
Wil jij weten of je chocola van je website hebt gemaakt? Twijfel je? Wil je weten of je nog een verbetering kunt doorvoeren? Ik wil graag een stukje chocola proeven hoor. Koop een webscan en laat mij beoordelen of je website smaakt als chocolade 😉
UITGELICHT: