Bouw je communicatiehuis!
Communiceren kun je leren. Dat gaat een stuk gemakkelijker als je een stevig communicatiehuis bouwt. Met een goede fundering en een waterdicht dak. Een paraplu en dak beschermt je tegen de regen aan communicatie die we elke dag te verwerken krijgen. Het houd je scherp om te werken aan je eigenheid en bekendheid.
Communicatie is de sleutel naar succes.
- Succes in je relaties
- Succes in je werk
- Succes in je onderneming
Je eigen referentiekader zit in de weg
Omdat we allemaal onze eigen referentiekader hebben is een miscommunicatie zo ontstaan.
Zeker online waar je maar 7% van alle communicatiekracht kan gebruiken. Het gevaar is dat we gaan invullen voor de ander maar dat die invulling niet correct is.
- Je mist je stem en je houding in je overdracht en dat is 38% van je overtuigingskracht.
- Je uiterlijk, hoe verzorgd zie je eruit en wat zend je aan energie uit is 55% overtuigingskracht.
- We moeten het dus hebben van de inhoud als online teksten schrijven, 7%.
We kunnen deze 7% wat oprekken door video’s toe te voegen en fotomateriaal te gebruiken.
Maar dan nog! Het blijft een uitdaging.
De eerste 5 seconde wordt je bewust of onbewust beoordeeld. Staat het ‘ze’ niet aan, dan gaan ‘ze’ weg.
Bewust communiceren
Kijk vooral ook naar je concurrenten. Er zijn altijd mensen die hetzelfde doen als jij doet. Onderzoek waar jouw wrijving of irritatie zit ten opzichte van andere ondernemers, want daar zit je groei. Waar irriteer jij je aan? Dat is namelijk bijna altijd iets wat jij nog niet kan of nog niet doet.
Interessant om dat te onderzoeken.
Bepaal jouw communicatiekaders
Als jij weet tussen welke kaders jij wilt communiceren heb je nooit een schrijfblokkade. Je weet wat je wilt zeggen en waarom.
Dat is de fundering van je communicatiehuis. Leg voor jezelf vast wat je doet en voor wie je dat doet. En vooral waarom je doet wat je doet.
En dan nog een paraplu, waar wil je om bekend staan?
Bouw je communicatiehuis
Om je communicatie te stroomlijnen is het handig om je communicatiehuis te bouwen.
Leg eerst je fundering, want zonder fundering bouw je op los zand. Onderzoek wie jij bent ,wat jij wilt en voor wie je wilt werken en waarom je dat wilt.
Dan kun je je huis naar wens bouwen en inrichten met de producten en diensten die je op deze fundering wilt aanbieden.
Om niet weg te regenen wil je een stevig dak. Dit dak is je communicatieparaplu. Waar wil jij om bekend staan?
Als je jouw communicatiehuis hebt gebouwd, dan weet je precies jouw klanten te raken met jouw Killer Content. Je nodigt ze uit in je ‘huis’ en laat ze kennismaken met datgene jij te bieden hebt.
Wil je meer weten?
In de Content Academie.Online werken we aan een stevig Communicatiehuis en veel meer zaken die je nodig hebt om je marketingwiel goed in te richten.
Sluit aan of neem contact met mij op om te kijken of de Academie past bij jou.
Ff Sparren?