Content social media

 

Ik krijg vaak de vraag van ondernemers, ‘Wat moet ik dan delen op social media?’ ‘Ik heb toch niets te melden?’ of ‘Daar zit toch niemand op te wachten?’

Hoe krijg je nu interactie met je klanten? Wat is goede content op social media?

Winnaar Mindshare Tesis Award!

Mijn buurmeisje Anouk van Eijkeren, Heeft de Mindshare Thesis Award! gewonnen. Ik blijf deze intelligente jonge vrouw die in Amsterdam woont, hardnekkig mijn buurmeisje noemen.

De toepasbaarheid van haar scriptie over user generated content gaf de doorslag voor deze nummer één positie. Generated content is een onderwerp naar mijn hart. Ze stuurde me in september een exemplaar van haar scriptie. Een theoretisch verhaal over hoe wij onze relaties kunnen verbeteren door goede content te delen via social media. Het was geweldig om te zien hoe zij in de schijnwerpers stond met dit succes. Ik ben toch een beetje trots, het is mijn buurmeisje! 🙂

Nu alle lof haar is toegekomen heb ik voor jou een paar punten uit haar scriptie gehaald . Interessant om te weten.

Populaire inhoud van social media berichten

Onderstaande tekening laat zien welke vorm van content de meeste invloed heeft op de interactie met je klanten.

social media content

Leestekens

Ik vroeg me altijd al af of leestekens van invloed zijn op een bericht. Anouk vindt dat er nog nader onderzoek naar gedaan moet worden maar ze heeft wel gesignaleerd dat een uitroepteken de interactie vergroot!

Aantrekkelijke content

Content moet aantrekkelijk zijn. Het moet leuk, persoonlijk en creatief zijn. En zoals je in het bovenstaande schema kunt zien, vooral persoonlijk. We praten immers over SOCIAL media. Blijf vooral aardig naar elkaar!

Meten is weten

Om echt een goede contentstrategie te ontwikkelen moet je gaan meten. Meten is immers weten. Wat slaat goed aan? Wanneer krijg je meer interactie? Welke berichten worden genegeerd? Als je dat in de gaten houdt kom je tot een goede contentstrategie.

Wat is aantrekkelijke content op social media?

Inhoud Beschrijving In het volgende voorbeeld % populariteit
Exclusieve
Berichten met een zekere mate van exclusiviteit en excentriciteit in de taal of de visuele aspecten gebruikt.

‘ Net aangekomen in de keuken van MOMO Restaurant, Bar & Lounge: verse winter truffels van Perigod in Frankrijk ‘

3%
Vriendelijke
Berichten met een vriendelijk karakter.

‘ Gefeliciteerd team blauw voor het ontvangen van de meest Gastvrije Restaurant van the Netherlands Award!’

5%
Plezier
Berichten met een grappige en/of gemakkelijk te lezen tekst of foto.

“Muziek maakt me gelukkig, muziek laat de zon schijnen in mijn hoofd en verwijderd de shit uit me, dat is waarom ik ben gespecialiseerd in wat ik doe.l Sunshine huis “-DJ Sere. vanavond at Tunes Bar!’

14%
Informatieve
Berichten die voornamelijk informatie of neutrale updates bevatten

‘ We zijn op zoek naar mensen om onze geweldige team te vervoegen. Ben je een student (Nederlands en Engels sprekend) en zouje willen werken in onze lounge? Neem contact met ons op.

39%
Moderne
Berichten met een moderne en/of unieke uitstraling

“Er is een nieuwe kunstcollectie op Baut.”

3%
Persoonlijke
Berichten met een persoonlijke tekens die door het gebruik van namen en/of een soort verklaring

‘ Anne, Bedankt voor bloggen over de opening van Odeon vrijdag de 21st van februari op YourLittleBlackBook. 

3%
Populaire
Berichten met een bepaalde mate van zelfgenoegzaamheid geregisseerd door de taal die wordt gebruikt om de massa te motiveren.

‘ Bent u werkzaam in de tak van gastvrijheid maar ben je vrij vanavond? Vanaf 23h zal er een mooie Pork & bieren avond bij worden georganiseerd. Speciaal voor jou! 

8%
Trots
Berichten met een trots karakter van aan een prestatie dat is het vermelden waard is.

Een interview met mijn team van Julius bar & grill staat in Talkies Magazine deze maand!

7%
Aantrekkelijke
Berichten met een hoog niveau van voedsel gerelateerde elementen vaak ondersteund door een foto.

‘De kreeft & mango rollen met romige wasabi’ (met foto)

5%

Conclusie

Ik haal er persoonlijk de conclusie uit dat social media de interactie tussen de organisatie en de klanten kan bevorderen. Maar social media alleen is niet voldoende. Je moet voorlichting blijven geven en ook offline aanwezig zijn. Anouk zal deze conclusie te kort door de bocht vinden ben ik bang.

Felicitatie

Ik feliciteer Anouk (nog eens) met haar gewonnen prijs en wens haar een rijke toekomst. Heb jij iets gehad aan deze informatie? Je mag haar ook nog feliciteren hoor in het reactieveld onder aan mijn blog. Vindt ze leuk. 😉

 

 

 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *