Je hoeft geen copywriter te zijn om je webteksten te laten landen!

Copywriter

Er komt zoveel informatie op ons af. Jij verwerkt informatie weer anders dan ik. Hoe kun je de informatie die jij wilt delen het beste overbrengen? Je hoeft geen copywriter te zijn om je webteksten te laten landen bij de lezer.

Webteksten laten landen

Als je weet hoe mensen informatie tot zich nemen dan kun je jouw informatie aanbieden op de best mogelijke manier zodat je webteksten ook begrepen worden.
Bernice Mc Carthy heeft een leermethode ontwikkeld voor studenten om de informatie te laten landen bij de leerlingen. Als je deze methode ook toepast in je webteksten is de kans groot dat je webtekst landt bij je doelgroep. Je boodschap komt aan!

Lees onderstaand een onderdeel van de theorie van Mc. Carthy of download een format zodat jouw webteksten vanaf nu altijd effectief zijn!

Effectieve webteksten zonder copywriter

Download een Wordformat

Verwerken van informatie

Webteksten zijn bedoeld om te informeren en om uit te lokken tot actie! Mensen nemen op verschillende manieren informatie tot zich om van verwerken naar actie te gaan! Herken jij jezelf in één van deze stijlen?

Type 1

Verwerken op basis van gevoel. Je bent op zoek naar een persoonlijke associatie. Je wilt een verbinding maken en je belangrijkste vraag is: Waarom?

Type 2

Je verwerkt de informatie door erover na te denken. Je bent op zoek naar feiten en je wilt weten wat de experts weten. Jouw belangrijkste vraag is: Wat?

Type 3

Je verwerkt op basis van gezond verstand. Je wilt het uitproberen, om de toepasbaarheid te testen.
Jouw belangrijkste vraag is: Hoe?

Type 4

Jij bent op zoek naar de verborgen mogelijkheden. Je wilt het zelf ontdekken door te vallen en weer op te staan. Jij bent creatief en jouw belangrijkste vraag is: Wat als?

Nu kun je aan de slag met je webteksten.

1. Waarom

De meeste mensen vallen in de categorie 1. Deze groep mensen willen zich herkennen in het probleem en zoeken naar een persoonlijke associatie. Benoem hier het probleem waar de meeste klanten van jou mee worstelen.
Bv.
Heb jij dat ook? Je hebt jezelf voorgenomen meer aan marketing te doen. Jij wilt immers ook als expert gezien worden op het World Wide Web. Je weet dat bloggen een effectieve manier is om jezelf zichtbaar te maken. Je hebt je voorgenomen om elke maand een nieuw artikel te schrijven om je doelgroep te informeren over jouw kennis. Maar er komt steeds iets belangrijkers tussen. Of is het niet belangrijker maar leuker?
Als je dan eindelijk gaat zitten om een artikel te schrijven, dan zit je al snel met je handen in je haar. Waar moet je nu weer over schrijven? Je hebt toch niets zinnigs meer te zeggen?

2. Wat?

Het tweede deel van je tekst gaat over wat er anders kan zijn. Je praat over het resultaat. Leg in dit stadium van je tekst nog niets uit over het proces.

Bv.
Hoe zou je het vinden dat er zonder grote inspanning elke maand een nieuw artikel wordt geplaatst op je website? Hoe zou het voelen dat je gezien wordt als expert op jouw vakgebied? Je bent zichtbaar via social media en je website begint te stijgen in de zoekresultaten. Je krijgt door deze zichtbaarheid warme aanbevelingen van anderen.

3. Hoe?

In het derde deel van je tekst praat je over hoe je die status kunt bereiken? Wat moet je leren of doen om dat resultaat te behalen. Is er een stappenplan?

Bv.
Spreekt deze Experstatus je aan? Kom dan nu in actie! Bel 06-30490522 en maak een afspraak. Tijdens dit vrijblijvende gesprek nemen we jouw wensen en situatie door. Daarna maken we een plan van aanpak op maat. Een voorbeeld van een plan:

  • We maken samen een contentkalender.
  • We spreken elkaar elke maand zodat jij kunt vertellen over je business. Informatie delen over je vak is gemakkelijker dan erover schrijven en daarnaast is het ook gewoon leuk!
  • Ik verwerk deze informatie tot een effectief blog.
  • Jij hoeft zelf geen energie te steken in het schrijven van een blog.
  • Je geeft je zorgen uit handen aan een copywriter. Gemakkelijk, leuk en effectief.
  • Kwaliteit gegarandeerd.

4. Wat als?

Wat als .... Hiermee bedien je de laatste groep. Wat als ze je product of dienst hebben aangekocht, wat dan? Wat kunnen ze dan nog meer met die kennis of het product. Hoe ziet de praktijk eruit?

Bv.
Je hebt met de blogservice niet alleen een effectief blog in handen geschreven door een copywriter. Maar je hebt ook informatie die je kunt opdelen voor leuke social media berichten of een basisdocument die je kunt gebruiken voor je e-mailmarketing. Nieuwe content op je website is de basis van je hele marketingcampagne. De inhoud van het blog is volledig van jou! Je kunt ermee doen wat je wilt. 

Wil je ondersteuning dan help ik je natuurlijk graag. Dan trekken we samen op zodat je altijd toegang hebt tot mijn kennis. Dan kan jij je bezig houden met jouw kennis.

 

5. Vraag om actie

Als je geen actie vraagt dan krijg je ook geen actie. Hoe specifieker je banaan des te meer conversie je krijgt.

Bv.
Neem contact met me op voor een vrijblijvend advies op maat. Plan een gratis advies gesprek van 15 minuten in. Op woensdag 3 juni heb ik tijd vrijgemaakt om jou gratis te voorzien van advies!

Bel nu!copywriter

Laat een reactie achter