De 6 B’s van LandJeTekst

[wpseo_breadcrumb]

De 6 B’s van LandJeTekst

 

 

LandJeTekst dobbelstenen trans NO SHADOW kopie 2

Hoe kom ik aan de naam LandJeTekst?

Ik wilde graag een bedrijfsnaam dat iets zegt over mij en mijn werk. Ik zeg altijd dat je tekst moet landen bij de ontvanger, Land Je Tekst. Mijn naam is Jolanda en mijn moeder noemde me altijd Landje. Ik vond het vreselijk! Maar nu ze er niet meer is, koester ik die naam. Hoe gaaf is het dat het een te combineren valt met het ander. Het zal zo moeten zijn.

Toevoeging

In het logo van LandJeTekst zie je 6 dobbelstenen met het A B en C. ABC staat voor het puzzelen met het alfabet om tot de juiste woorden te komen. Woorden die voldoende waarde geven aan jouw website.

A = Aandacht

De A staat voor Aandacht. Aandacht die ik jou geef en die jouw webteksten verdienen.

De 6 B’s =

  1. Betrokken
  2. Bewust
  3. Banaan
  4. Belofte
  5. Bekrachtigen
  6. Balans

Betrokken

Door de juiste indeling en webtekst en je webteksten kan jij de bezoeker van je website laten zien dat je betrokken bent, dat je weet waar je klanten naar zoeken en dat je daarom ook levert wat ze nodig hebben. Je leeft je in en reageert daar naar.

Bewust

Je bent je ervan bewust dat je in je webteksten graag wilt vertellen wat je in huis hebt maar dat dit niet altijd het eerste is wat je bezoekers willen weten. Je houdt contact met je doelgroep. Je wijst je bezoekers bewust de weg en neemt ze aan de hand mee, je laat ze niet verdwalen.

Banaan

Een call-to-action wordt ook wel eens ‘de banaan’ genoemd. De theorie hierachter luidt dat de bezoeker van je website een aapje is. Een aapje wil een banaan. en gaat hier naarstig naar op zoek. Met andere woorden, je bezoeker wil iets doen, ergens op klikken: De banaan zoeken. Je zorgt ervoor dat je bezoeker gestuurd wordt naar een klikactie, ‘de banaan’.

Belofte

Je doet een belofte aan je bezoeker. Je laat weten waar jij voor staat, waar je naar toe wilt en wat potentiële klanten van je kunnen verwachten. Je laat door middel van Blogs zien dat je kwaliteit in huis hebt. Je deelt je
kennis en hiermee doe je de belofte dat ze goede zaken met je kunnen doen. Je houdt ze op de hoogte met een e-zine.

Bekrachtingen

Je doet niet alleen een belofte maar je bekrachtigt deze ook. Je zorgt ervoor dat je bezoekers dit weten door referenties op je website te plaatsen. Je stuurt je bezoeker naar ervaringen van klanten die kunnen bevestigen dat je goed werk levert.

Balans

Je weet je balans te houden tussen hetgeen wat jij wil vertellen en wat de ander wil horen. Je website is in balans en de content sluit aan bij je doelgroep. Je taalgebruik is consistent en je hebt een duidelijke indeling van de webteksten. Het straalt rust en vertrouwen uit.

C = Contact

De C staat voor contact. Je kunt altijd op allerlei manieren Contact met me opnemen.Dat vind ik leuk, en grote kans dat jij ermee geholpen bent!  Breek je hoofd er niet langer op om de juiste woorden te vinden. Ik schrijf je webteksten alsof je ze zelf hebt geschreven.

Over mij

logo

Lees mijn tips

Mijn blog staat volop informatie en tips die je helpen online zichtbaar te worden.


Tips

Volg een training

Begin vandaag nog met het werken aan je Expertstatus. Wat heb jij NU nodig?


Trainingen

Online begeleiding

Wat heb jij NU nodig? Laten we dat samen bespreken.


Begeleiding

Vergroot je kennis

Stel je vraag

Je krijgt altijd antwoord met een gratis advies.