Doelgroepen uitsluiten? Nee, dat kan echt niet. Dat wil ik niet en dat durf ik niet.
En toch is het belangrijk is om je doelgroep zo klein mogelijk te houden om tot groot succes te komen. Maar ik snap de reactie goed. Ik beoefen een specialisme. Ik help ondernemers die klaar zijn voor een voorzichtige start met online marketing. Ik richt me op startende ondernemer maar vooral op de doorpakkers, de zzp’er. Redelijk helder, maar dan wel uit alle branches. Ik denk nu over een specialisme in een bepaalde branche, maar ik vind juist de diversiteit zo leuk. Ik worstel dus met dezelfde gevoelens en toch ben ik ervan overtuigd dat het werkt.
Durf te kiezen
Effectieve webteksten zijn teksten die zijn afgestemd op je bezoeker. Hoe concreter je je doelgroep voor ogen hebt, hoe beter je webteksten zijn. Daarom is mijn advies, kies! Het enige wat je nodig hebt is lef!
Waarom
Waarom is het zo eng om te kiezen?
- Als je kiest lijkt het alsof je andere doelgroepen buitensluit. Anderen die je ook heel goed had kunnen helpen. En waarvan je de omzet heel goed had kunnen gebruiken. Waarom zou je kiezen?
- Als je kiest krijg je eenzelfde soort klanten. Je verliest de diversiteit en dat is nou net wat je leuk vindt.
- Als je kiest beperk je de vijver waaruit je kunt vissen. Waarom zou je jezelf beperkingen opleggen? The Sky is The limit!
Waarom toch kiezen?
- Je sluit niemand buiten! Iedereen mag jou blijven inschakelen en jij kunt blijven werken voor iedereen. Je past alleen je marketing aan waardoor er andere doelgroepen op je afkomen.
- Eenzelfde soort klanten geeft je de ruimte om je expertise uit te breiden. Je kunt je nog meer verdiepen in de doelgroep van je klant en je kwaliteit verhogen. Je wordt nog beter in je vak en daardoor wordt ook werken leuker.
- En dan is ‘the sky the limit’. Doordat jij je profileert alles te weten van een bepaalde niche, zullen mensen uit die beperkte vijver wel eerder happen. Zeg nou zelf, je wilt toch zelf ook het gevoel hebben dat je zaken doet met iemand die aansluit bij jouw wensen? Die begrijpt in welke situatie je zit?
Je boodschap is je munitie
Je marketing is gemakkelijker en effectiever als je gericht je boodschap afstemt op je doelgroep. Je zult dan meer succes behalen doordat je vaker raak schiet.
Stel: je bent een zzp’er en coach. Je bent ervan overtuigd dat je meer zou moeten doen met online-marketing. Je zoekt een partij die jou kan helpen. Welke boodschap spreekt jou het meeste aan?
Boodschap 1:
Ik werk aan jouw expertstatus en je online zichtbaarheid. Ben jij een zzp’er en kun je hulp gebruiken met je online marketing? Wil je weten hoe effectief bloggen en social media is? Wil je ondersteuning of werk uit handen geven? Neem dan contact met me op.
Boodschap 2:
Als coach heb je te maken met hoge concurrentie. Veel mensen hebben de behoefte anderen te helpen, vaak gedreven door ervaring. Wat maakt jou nu een goede coach? Hoe onderscheid jij je van andere coaches? Hoe zichtbaar ben jij? Neem contact met mij op om je expertstatus te vergroten. Ik help je zodat de klanten die jij wenst, ook door jou begeleid willen worden! Laat je praktijk floreren en bel 06-30490522.
Aanspreken
Als je niemand aanspreekt, voelt niemand zich aangesproken. Welke boodschap sprak jou het meeste aan en waarom? Laat je mening onder mijn blog achter. Heb je hulp nodig met je online communicatie, neem dan gerust contact met me op.
UITGELICHT:
Jouw webcoach, omdat je niet alles alleen hoeft te doen.