SEO 2016

 

SEO 2016. Zitten we al in 2016!? Ik weet niet hoe het voor jou is, maar voor mij is het jaar 2015 voorbijgevlogen. Dat heeft mij doen besluiten om elke dag bewuster te gaan leven. Wat is jouw voornemen?

Ik snap dat je van mij geen adviezen wilt hebben over Mindfulnes. (die kan ik zelf goed gebruiken), van mij wil je vast meer weten over SEO (zoekmachineoptimalisatie). Wat kunnen we verwachten in 2016?

Wil jij scoren met SEO 2016?

Je website SEO 2016 laten scoren is niet veel anders dan in 2015. De ontwikkelingen die nu gaande zijn, zijn ontwikkelingen die in 2015 al zijn ingezet. Toch zal ik de vijf belangrijkste punten van SEO 2016 nog eens voor je op een rij zetten.

SEO in 2016

1.Mobiel is een must

In veel artikelen kun je lezen over de pré van mobiel. Ik vind een mobiele site geen pré meer, ik vind het een must. Als je weet dat we ook in Nederland al bijna zover zijn dat er meer gezocht wordt op een mobiel apparaat dan op een laptop of desktop, dan weet je dat je mobiel aanwezig moet zijn.

Een mobiele website is anders dan dat je website schaalt naar een kleiner scherm. Op een mobiele website kun je de webteksten lezen en de filmpjes bekijken zonder dat je hoeft te schuiven of moet vergroten. Test of jouw website in de ogen van Google is goedgekeurd.

2. Rijke content

Een goede website draait om goede content. De inhoud van je website is belangrijk. Gebruik de juiste zoekwoorden. Misschien heb jij wel eens gehoord dat het optimaliseren van je website steeds minder te maken heeft met keywords omdat Google steeds slimmer wordt. Toch is het belangrijk om de juiste woorden op de juiste plaats te gebruiken. Google blijft een computer die input nodig heeft.

Google wordt wel steeds slimmer en smult van goede content. Daarom zijn langere goede artikelen vaak beter vindbaar dan korte artikelen. Vooral de afwisseling van filmpjes, geluidsfragmenten en afbeeldingen worden goed gewaardeerd. Dat wordt rijke content genoemd. Hoe rijk is jouw content?

3. Semantische zoekwoorden

Gebruik in je webteksten zoekwoorden en semantische zoekwoorden. Dit zijn woorden die een toevoeging zijn voor het zoekresultaat. Stel jij zoekt op SEO 2016. Om jou naar mijn artikel te krijgen gebruik ik de zoekwoordcombinatie ‘SEO 2016’.

De semantische zoekwoorden voor optimalisatie voor ‘ SEO 2016’ kunnen zijn: ‘Google’, ‘zoekwoorden’, ‘keywords’ of ‘Hoe wordt mijn website beter vindbaar in 2016”. Google legt verbindingen tussen deze woorden om de inhoud van het artikel te bepalen.

Je kunt ook via een code de betekenis van een woord aan Google meegeven. Vraag dit aan je webbouwer.

Onthoud dat Google de beste pagina’s wil laten zien aan hun klanten. De beste pagina is de pagina die het beste aansluit op het zoekgedrag. Richt je dus op de klant, en niet op Google. Zorg dat je inhoud wordt aangeboden voor de zappende lezer en ga in op de ongeduldigheid van je bezoeker door ze de weg te wijzen en niet zelf te laten zoeken.

Hiermee zorg je ervoor dat bezoekers langer op je website blijven, en dat waardeert Google. Belangrijker nog, de kans dat je bezoekers in contact met je komen wordt groter naarmate ze langer op je website zijn.

4. Lokaal

Je lokale vindbaarheid is belangrijk. De gebruikers van Google search gaan voor 45% op zoek naar een lokale partij om hun vraag te beantwoorden. 80% leidt tot een aankoop. Belangrijk dus door lokaal goed vindbaar te zijn. Gebruik hiervoor Google lokaal en Google+.

5. Reputatie

Je online reputatie blijft een belangrijk punt voor Google om je pagina te laten ranken. Een goede reputatie vraagt blijvend om aandacht.

Hoe meer interactie je kunt bereiken met je publiek hoe meer waarde je krijgt van Google. Wordt je content goed gedeeld op social media? Krijg je likes? Wordt er een link van je artikel opgenomen in andere artikelen of websites? Krijg je terugkerende bezoekers op je website? Hoeveel trouwe volgers heb je? Die informatie gebruikt Google als indicatie voor je reputatie.
Weer een reden om niet voor Google te gaan schrijven maar voor je bezoeker.

Hulp nodig?

Wil jij beter vindbaar zijn in Google? Heb je hulp nodig met het schrijven van rijke content? Heb je geen zin en tijd voor je social media of wil je het bloggen uitbesteden? Bel me gerust, ik bespreek graag met je hoe ik je kan helpen. 06-30490522

blogservice

UITGELICHT:

Blogservice van LandJeTekst

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.