Webteksten in beweging

webteksten in beweging

Alleen een website hebben is niet voldoende. Zet je webteksten in beweging.

Fiets

De laatste tijd komt er steeds vaker het woord fiets voorbij. Niet zo vreemd met twee tieners in huis is er altijd wel wat met één van de fietsen. Band lek, licht kapot, geen zin om te fietsen of er wordt een fiets gejat zoals we dat hier zeggen.

Je website is net een fiets

Als je erover nadenkt, is je website net een fiets. Je zoekt een mooi exemplaar, zorgt dat de kleur bij je past en dat de techniek in orde is. Je doet er batterijen in voor het licht en mooie reflectoren voor de zichtbaarheid. Maar hoe mooi je fiets ook is en hoe goed de techniek ook is. Je komt pas vooruit als jij gaat trappen. Er gebeurt niets als jij niets doet.

Je website kan nog zo mooi zijn, je kunt er de juiste woorden in hebben staan, een professionele vormgeving hebben en alle mogelijkheden die je maar kunt bedenken voor handen hebben, maar als je zelf niet in actie komt, blijf je stilstaan.

Zet je webteksten in beweging

 

  • Kom in contact met je bezoeker.
  • Creëer contactmomenten
  • Geef waardevolle informatie
  • Gebruik sociaal media.
  • Meten is weten

Contact met je websitebezoeker

Je moet trappen om in beweging te komen met je fiets. Je moet ook in beweging komen als het om je website gaat. Als je website is ingericht en je doet daarna niets, dan gebeurt er vrij weinig of niets

Zorg ervoor dat je in contact komt met je bezoeker. Verleid je bezoeker om hun emailadres achter te laten zodat jij kunt gaan communiceren. Dit kun je doen door een gratis aanbieding. Geef in ruil voor een emailadres tips of een e-book. Vermeld dat je als bonus regelmatig tips geef, GRATIS. Die tips verpak je dan in een nieuwsbrief. Deze vermelding is belangrijk voor de wetgeving.

Creëer contactmomenten

In je fiets zorg je voor goede batterijen om het licht lang te laten branden. Als je je doelgroep voldoende informatie geeft gaat bij hen misschien het lampje branden dat ze jouw hulp goed kunnen gebruiken.

Onderzoeken vertellen dat je ongeveer 7 contactmomenten nodig hebt om je doelgroepen in beweging te zetten. Als je emailadressen hebt gekregen, maak dan regelmatig een nieuwsbrief. Mailchimp is een gratis service waar je gemakkelijk nieuwsbrieven kan maken. Dit zijn jouw contactmomenten met je doelgroep.

Zorg dat je altijd op dezelfde tijd je nieuwsbrief verstuurd. Eens in de week of eens in de maand of eens in de twee maanden. Dat maakt niet uit, maar zorg voor een ritme waar jij je aan kunt houden. Op deze manier weten je ontvangers wanneer ze iets van je kunnen verwachten. En als je het heel goed doet, gaan ze er naar uitkijken.

Geef waardevolle informatie

Niemand zit te wachten op een nieuwsbrief die schreeuwerig is en vol staat met verleidingen met als overduidelijk doel: geld uit je zak kloppen. Natuurlijk zijn de gadgets voor op je fiets leuk, maar het is belangrijker dat je fiets naar behoren fiets. Dat je van A naar B komt. Geef daarom waardevolle informatie. Om in de beeldspraak te blijven, vertel de snelste route voordat je de toeristische route aanbeveelt.

Geef zonder dat je wilt ontvangen. Geef informatie die je prospecten kunnen gebruiken. Maak je kennis visueel of schrijf waardevolle artikelen met praktische informatie. Laat zien dat jij die kennis in huis hebt.

Gebruik sociaal media

Als je nieuwe informatie hebt gecreëerd deel dit dan op sociaal media. Twitter je berichtjes met een link naar je laatste blog. Zet Facebook in om aandacht voor je blog te vragen en/of Google+. Door je informatie te delen zorg je dat er traffic naar je website komt. Er komt beweging in.

Hoe ver je fietst is afhankelijk van je conditie. Hoe meer aandacht je aan social media geeft, des te meer rendement je er uit zult uithalen.

Meten is weten

Met google analytics en de webmastertools van Google kan je meten wat er op je website gebeurt. Het is heel belangrijk dat je dit ook doet. Waar komt je verkeer vandaan, en op welke zoekwoorden komen de bezoekers op je website.

Bekijk populaire artikelen en optimaliseer deze artikelen waar nodig. Het kan ook gebeuren dat je op woorden waar je niet van bewust bent gevonden wordt. Zorg dat ook deze pagina's SEO geoptimaliseerd worden. Zorg voor een regelmatig meetmoment.

Je fiets kan in uitstekende staat zijn, je kunt de mooiste opvallendste kleur hebben en de beste conditie, maar zonder doorzettingsvermogen of de wil om te fietsen kom je niet die berg op.

Je fiets wordt niet gezien als hij in de schuur blijft staan. Jij moet ervoor zorgen dat op jouw fiets, gefietst gaat worden.

Je wilt niet zelf gaan fietsen

Wil je zelf niet fietsen maar wil je wel dat je fiets wordt gezien? Of wil je wel fietsen maar ben je de route kwijt? Laat mij het weten. Ik kan je helpen.

Ik zet je website in beweging met effectieve webteksten. Ik kan de route voor je bepalen of je website in onderhoud nemen zodat er trafic blijft komen. Neem contact met me op om je wensen te bespreken.